kiwizi

Direktlänk till inlägg 5 december 2010

ME LIKE

Av Evelina Olofsson Jangegård - 5 december 2010 01:39

På en kvinnoanstalt är det fuktigt och kallt för en dam som avtjänar sitt straff För dom år som har gått en serie grova brott och konsekvenser av sin fysiska kraft Föragelseväckande beteenden en skurk bakom oskuldsfulla leenden En flicka så grann dömd för våld mot tjänsteman en samling av djur som tycks va illegal samt ett misstänkt stort kapital

Hon gråter varje kväll instängd i en cell och hennes röda flätor börjar färgas grå Hon var elva år blott när hon begick sina brott och nu ska hon snart fylla femtiotvå Ah vårdslösa beteenden straffar sig självt i alla avseenden en flicka så from nu bakom lås och bom och Tommy och Annikas goda hjälpsamhet har klassats som medskyldighet

Att flickan är skyldig kan man aldrig ändra på För lag är lag det kan man aldrig ändra på Och brott är ju brott det kan man aldrig ändra på Men flickan, har drömmar, det kan man ändra på

På en parkbänk i stan full som själve fan där sitter en man och tar ett järn Han är ensam för sin stank och är utbränd och pank och han fick pruta för en folköl i affärn När han var liten så rymde han från barnhemmet och stack ut med nått fyllo från A-laget som verkade så snäll fast han var full och kriminell och pojken får nu leva på vatten och bröd o Paradis Oskar är död faktiskt

Hans eget fel det kan man aldrig ändra på För brott är brott det kan man aldrig ändra på å paragrafer kan man aldrig ändra på Men pojken har drömmar, det kan man ändra på

O i en dyster sal på ett kvinnohospital där ligger en kvinna på en bår Hon har just fått sin tablett för sitt märkliga sätt att börja skrika så fort det blir vår Hallucinationer i forntiden hon tror hon har sett fåglar med ansikten o hennes ende vän får hon aldrig se igen för han trotsade förbuden och sin egen förkunskap och föll ner i ett helvetesgap

Att flickan är galen det kan man aldrig ändra på För psykoanalyser kan man aldrig ändra på O behandlingssätt kan man aldrig ändra på Men flickan hade drömmar och det kan man visst ändra på

O sista versen om riddar Kato

I en fåtölj på tv tre sitter en självgod conferencié och indoktrinerar våran smak Med ett hjärta av sten och en järnklo ger han sken av att va en herre som kan ta sig där bak Han vill så gärna styra vårt beteende med sin höga position och höga anseende Han vill döda våra kval med fräna ord och skit moral ja riddar Kato suddar ut vartenda spår av vilsenhet tills vi bor i varsitt tvättmedelspaket

Att Kato är galen det kan man aldrig ändra på Hans mamma var en sten det kan du slå dig i backen på O Kato är hysterisk det kan man aldrig ändra på Men att Kato har makten ja det kan vi ta mig fan ändra på

<3 


I like


Massor kärlek

Evelina  

 
 
eric  KILLBLOGG!

eric KILLBLOGG!

7 december 2010 17:46

hahah kul skämt! ;)

http://ericstylee.blogg.se

Evelina Olofsson Jangegård

15 december 2010 14:33

Haha... Ja det är det men just den härgången vare seriöst ;D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Evelina Olofsson Jangegård - 11 november 2012 22:05


hej! Nu bloggar jag på nattstad istellet! följ med där! klicka på bild för att komma till bloggen     /Evelina   ...

Av Evelina Olofsson Jangegård - 11 november 2012 12:57


Hejsan! Woho, idag är d fars dag, så hoppas ni har hittat den mest awesome saken till era fashor! Själv har man en far som tycker sånt är trams så själv har jag inte köpt något, lite trist dock. Men snart så bär d av till mormor och morfar för middag...

<3

Av Evelina Olofsson Jangegård - 9 november 2012 22:58


  And there will come a time, you'll see, with no more tears.And love will not break your heart, but dismiss your fears.Get over your hill and see what you find there, With grace in your heart and flowers in your hair.   /Evelina   ...

Av Evelina Olofsson Jangegård - 8 november 2012 17:39


Hello babes! Tänkte bara berätta lite om varför min bloppis segar är för att jag dels inte har haft tid men sen för att jag har svårt för att släppa vissa skor men snart så är den nog fixad !   Well,pretty soon there will be some new stuff! Wohoo...

Av Evelina Olofsson Jangegård - 7 november 2012 16:12

Hejsan! Varit hemma nu 2 dagar eftersom jag är sjuk :( har spytt två gånger idag också,inte sådär jätte kul om man säger så! Hoppas ni har d bättre än mej iallafall! När jag endå var hemma så passade jag på att dekorera mitt rum lite! /Evelina ...

Presentation


Hey! Mitt namn är Ewelina,
i min blogg skriver jag allt ifrån mitt liv/mina vardagar,musik,mode ja,stort sätt det jag känner för! Puss&Kram

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards